lørdag den 9. juli 2011

Liljer, roser og kampen mod sneglene

Ja nu er de her de små bæster. Jeg har brugt en time i aften på sneglebekæmpelse. Det har nu regnet så meget, at de er alle vegne :-(
Det er trist at se på. Jeg går rundt med mit tidseljern og min saks og hugger klipper dem alle ihjel, men ikke alle kan jeg jo se. Så derefter går jeg en tur med de små blå korn. Så i morgen vil der ligge døde eller halvdøde snegle rundt omkring. Det er rigtig ulækkert, så går jeg en tur mere med tidselsjernet og befrier dem for deres pinsler.
Inden jeg gik på sneglejagt, tog jeg en masse billeder, der er nemlig sprunget flere liljer ud.



Det er tre forskellige liljer, jeg har fotograferet

Hvad mener I om denne her, er den ikke bare fantastisk?
Nu til roserne:

Ambridge Rose

Bonita Renæssance og en geranium

Det var vidst hvad det kunne blive til i aften. Bloggen driller

5 kommentarer:

  1. Yakk, de er rigtig ulækre de dersens snegle, men de skal jo bekæmpes, så der er ikke andet at gøre end at få det gjort - eller bliver vi dem jo aldrig kvit (mon vi nogensinde bliver dem kvit?).

    Skønne liljer og roser du viser - du har rigtig mange flotte planter i din have, så kan godt forstå, at der er mange der gerne vil se den :-)

    SvarSlet
  2. Øv ja, der er også fuld gang i snegle-aflivningen her.
    Det er kun 3 sommer jeg har dræbersnegle, men der kommer desværre flere og flere, så det er med at smøge ærmerne op.
    Desværre har jeg jo en folkeskole som bagbo, og min ene nabo er en gammel mand som ikke kan holde sin have, så det virker ind imellem lidt håbløst. Men det er der ikke noget at gøre ved... jeg kæmper videre.
    Hvor er dine liljer altså skønne :-)
    Jeg giver Susanne ret... det er helt vildt så mange planter du har :-)

    SvarSlet
  3. Flotte hvide liljer :)

    Æv, hvor er det surt med de snegle. Vi har ikke rigtigt haft dem de sidste par år, men for første gang i dag har vi oplevet en ren snegle-invasion, så vi har indsamlet og "kogt". Bare nu ikke det går helt galt, mens vi er på ferie...

    SvarSlet
  4. Skønne hvide liljer :-)

    Jeg har også været svært plaget af sneglene den sidste uges tid, så det er blevet fast aftenrutine at dræbe dræbersnegle - de er bare så klamme :-(

    SvarSlet
  5. Åh hvor er ærgelsen bare stor når de bæster rykker ind :0(

    Smukke smukke liljer.......glæder mig til mine duftliljer springer ud :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet