lørdag den 8. juli 2017

Havefestival åben have 8. og 9. juli

Ja også jeg er med i arrangementet, du kan læse mere om det her. Ikke fordi jeg venter mange besøgende, men det kunne være hyggeligt, hvis nogen lægger deres vej forbi.
Her er lidt billeder fra haven, noget af det som blomstrer netop nu:
Roser er der en del af, de står tæt og blander sig med hinanden, det kan jeg godt lide. Her er det Crocus Rose og Charles Austin. Jeg har mange af roserne adskilt i to bede, et til varme farver og et til kølige farver, derfor kan det ikke gå helt galt, når de blander sig.
 Barock er en god klatrerose
 Buttercup
 Chopin er jeg lidt vild med for tiden
 Claire Austin
står i rosenlysthuset sammen med Wollerton old Hall
 Heritage er ny i haven
 Johan Wolfgang von Goethe
 her i nærbillede
 Mendoza er en af de flittigste roser, jeg har.
 Derimod er Nigrette ikke særlig blomstringsminded, der er kun den ene blomst i.
Our last Summer holder længe i blomsterne
Men der er andet at se end roser
 Clematis Niobe i skoven
Warszawska Nike blomstrer overdådigt ved et udgået træ.
 Hortensia Blue Bird er også i blomst
og flere hostaer blomstrer
 Dagliljer/Hemerocallis
 blomstrer også trods galmiderne
liljerne er på spring mange steder i haven
 Blomstrende velduftende rhododendron ses tre steder i haven, her er det R. Pennsylvania
R. Tholasma har det smukkeste nye løv nu
 Jeg var så heldig at få planter med hjem fra Anne, her er det en Begonia grandis, som er vinterhårdfør, jeg skal have fundet en god plads til den.
4 Chrysantemum i forskellige farver stod også gemt til mig hos Anne.
Desuden købte jeg en clematis i Lidl for 35 kr. Rouge Cardinal som jeg godt nok har i forvejen, men til den pris gør det ikke noget.
Lidt flere roser:
Twice in af Blue Moon
 The Pilgrim
Rose de Tolbiac
og til slut
Hot Chocolate
Du er velkommen, hvis du kommer i nærheden og har lyst til at se haven.
God lørdag

22 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Det var da en billig Clematis!
    Ja nu begynder Hosta blomstringen - super!
    Det er jo haveselskabet der arrangerer så mon ikke der dumper nogen ind?
    Og haven præsenterer sig jo med flot blomstring!

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja meget billig og den ser fin ud. Hostaerne har blomstret længe snart, men der skal nok komme flere.
      Ja det vil tiden vise, men jeg har jo haft en del i løbet af ugen, så jeg skal ikke klage. Der er i hvert fald noget at se på.
      Tak i lige måde

      Slet
  2. Hold nu op Lisbeth du har masser af smukke ting i haven. Jeg tager dig på dit ord og vil når jeg får tid og overskud ligge vejen forbi dig.
    Du har så meget smukt at se på. Er vild betaget af alle dine smukke smukke roser.

    Smuk weekend
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Ja jeg har mange smukke ting i haven, du er så velkommen. Hvis du kan få tid i september, er det en god måned, hvor roserne jo blomstrer igen.
      Tak skal du have, ja der er noget at se på.
      Tak i lige måde
      Knus
      Lisbeth

      Slet
  3. Hageselskapet i Norge arrangerer ikke noen åpne hager i år. Tror det var for få som var interessert:-( Men vi skal ha åpen hage første helgen i august.
    Skjønner godt at du er "lidt vild med" Chopin:-)
    Ha en fin helg.
    Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eirin
      Ja der er ikke meget ved at holde åben have, hvis der ingen kommer, men I plejer at være godt besøgt.
      Ja lige nu er det Chopin, jeg er vild med :)
      Tak i lige måde

      Slet
  4. God fornøjelse med Havefestivalen - håber, du får nogen på besøg, som kan nyde din skønne have. Jeg forstår godt fascinationen af Chopin - sikke en form den har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak for det - ja lad os nu se, men så kommer der nok nogle en anden dag. Chopin er meget flot.

      Slet
  5. Our Last Summer har akkurat sprunget ut her, men den er ikke så stor i blomsten. Men fargen og duften er helt skjønn :)
    Chopin er blitt min nye favoritt hos deg. Så nydelig den er! Jeg får nyte den hos deg, for den er ikke herdig nok her dessverre.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Min Our last Summer var heller ikke stor her sidste år, det bliver din nok næste år, farven er skøn men der er ikke noget særligt duft.
      Chopin er virkelig køn, synd den ikke kan overleve hos dig.
      Klem

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Det er da fint vejr til havefestival og der er mange smukke ting at se hos dig så det er da bare med at lægge vejen forbi hvis muligheden byder sig. Tænker dog at du sagtens kan få tiden til at gå hvis der ikke er det helt store rykind. Du er jo også så flink til at åbne havelågen på næsten alle andre tidspunkter så vi er jo lidt forkælet og så behøver vi jo ikke at gøre brug af lige denne weekend. Ellers fik du vidst også travlt :-)
    Skal da lige love for at Mendoza gir den gas så der er jeg da lidt for ikke at sige meget misundelig.
    Fint med en ny clematis og man skal jo ikke lade sig et godt tilbud gå af hænde. Her sidst på dagen kører jeg en tur til Ringe og kigger på liljer og mon ikke der kommer lidt med hjem :-)
    Ha en fortsat god dag
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det er det, men der er nu ikke nogen, der lægger vejen forbi i dag alligevel, men det er der så mange andre dage, så det går nok. Ok ja det går fint med tiden, ingen problem.
      Ja Mendoza er da noget vild, det skal den nu ikke høre noget for.
      Nej til 35 kr og den blomstrer, så er det et godt tilbud.
      Ups ja så kommer du nok hjem med mange liljer, kan jeg tænke mig.
      God tur
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth.
    Sikke mange dejlige blomster.
    Det er helt utroligt, som du kan ryste rosennavne ud i det her indlæg, om flere roser, som jeg faktisk ikke synes jeg har hørt om før!
    Jeg håber du får nogle hyggelige havegæster på besøg.
    Knus og fortsat god weekend.
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene
      Tak skal du have, ja jeg lærer mange nye roser at kende på fb´s rosengruppe.
      I løbet af ugen får jeg en del besøgende, men ikke når jeg har åben have.
      Tak i lige måde
      Knus

      Slet
  8. Åhh jeg får lyst til at købe flere roser når jeg ser dine skønne billeder. Så smukt.

    SvarSlet
  9. Good morning dear Lisbeth,
    I am so jealous to see so many beautiful roseflowers in your garden (positive ofcourse). I am so curious to see if there are still roses on your wishlist to have?
    I wish you a lot of visitors on your open garden days.
    Have a wonderful day
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. Good morning dear Marijke
      I do understand you, we always want more roses :) Thank you there are not many on this Island, who want to see my garden.
      Same to you
      Rosehugs Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth
    Selvom det frister med endnu et besøg, nøjes jeg lige med en virtuel havefestival i dag :)
    Sjovt at der ikke kommer gæster når haven er åben, men heldigvis får du masser af besøg uden for åbningstid.
    Så kom Twice in a blue Moon også igang hos dig, her er de næsten afblomstret for denne omgang. Skønne billeder fra en skøn have, de blev nydt hver og en :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja der er lidt for langt imellem os til, at du lige kan smutte forbi.
      Ja sådan er det, men så kommer de på andre dage.
      Ja nu er Twice endelig i gang her, det bliver nu ikke den store blomstring, men lidt har også ret. Dejligt at du nyder billeder, tænkte lige på dig, da jeg tog billeder af stokroser i modlys :)
      Knus

      Slet
  11. Hej Lisbeth
    Så fandt jeg dit indlæg, og det var sandelig umagen værd 😊 Det er jo et helt festfyrværkeri af de skønneste farver og former. Jeg er også vild med Chopin ❤️
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Det var godt, det var så ikke der "Martha" var med, kan jeg se. Chopin er fantastisk og holder længe i blomsten, et af Bilka købene fra i efteråret.
      Knus Lisbeth

      Slet