tirsdag den 9. januar 2018

Så nåede jeg millionen

ja altså millionær bliver jeg aldrig, men kl. 10.30 i formiddags havde jeg nået en million sidevisninger. Allerede nu er der 157 mere, jeg er godt tilfreds. Det mest læste indlæg er august årskavalkaden med 1186 sidevisninger. Jeg har udgivet 2410 indlæg siden jeg startede i marts 2011.
Jeg er ikke Danmarks bedste haveblogger, men en af de flittigste, i hvert fald hvad billeder angår :)

Det er koldt og blæsende i dag, så jeg fejrer dagen med at blive inde i varmen.
men solopgangen fra i dag var jeg dog ude og tage billeder af, skønt fingrene var ved at fryse af.


vi var også en tur ved havet, der var ret friskt med pålandsvind, så vi kortede turen lidt af til hundenes store fortrydelse.
De fine rimbilleder er fra i går, i dag er det hele blæst væk








Roserne blafrer rundt i vinden, mon ikke det er slut med dem nu
Rhododendron:
Vi er nu nået til ørkenbedet, opbygget af sand men med spagnum til rhodoerne
 8.1.18, alle forrest i bedet er løvfældende
 næsten samme sted 8.6.18 de bare grene foran er
er R. Gibraltar, den havde det ikke for godt, men blomstrede dog. Senere klippede jeg det døde væk, jeg tror på, at den kommer igen.
 R. Glowing Ember 31.5.
den holdt længe ud, her er den 14. juni
 og R. golden Eagle

i november får de smukke glødende efterårsfarver
R. Narcissiflora står sammen med de orange, den har en dejlig duft
 R. Lemon Cloud vokser rundt om stenen, det er den ret god til, billedet er fra i går
11.5. i blomst, desværre har vi ofte nattefrost på det tidspunkt, så det er ikke altid, at blomstringen er så flot.
R. kermesina Alba står længere tilbage i ørkenbedet, her er den i fuldt flor 25.5.
I Rexbedet står der endnu en rhododendron, som jeg glemte at vise i går
 R. Graziella 8.1.18 som det fremgår af navnet er den lettere graciøs i løvet
her med blomster 26.5., den er lidt sart, så den er blevet flyttet nogle gange, jeg tror dette sted er det rigtige.
Påskeklokkerne er godt på vej
Her hos os, tror jeg, at solen er væk for i dag og nok også de næste par dage, men lad os så håbe, at vi ser den igen.
Derfor ingen solnedgang i dag.
men et modlysbillede af bærrene på Lonicera versicaria
Fortsat god dag til jer

35 kommentarer:

  1. Hej Danmarks Flittigste Haveblogger.
    Hvis nu hver havde lagt en krone, sikke mange nye roser, det så kunne blive til.
    Det er dog rigtig dejligt at du ikke blogger, fordi du forsøger at sælge noget og gøre bloggen til en indtægtskilde. Hos dig er det ren planteglæde, som du deler med andre. Tak for det.
    Hilsen Mette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Ja for søren så var jeg jo blevet millionær også på roser, næsten, men så mange kan der nok alligevel ikke være her.
      Tak for dine søde ord, ja jeg blogger af ren planteglæde, det er sikkert. Selv tak
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. Jeg er så glad for, at kommentarerne også kommer ind på min mail, for nogle gange i denne tid, smutter der en.
    Den fra Linda Irving blev også væk, her er den:
    TILLYKKE MED millionen Lisbeth. Det er flot og der må da være mange der følger dig og ser alle dine billeder.
    Og så må det jo være optil den enkelte at vurdere om du er den bedste. Det er du for mig og den flittigste Ja den pris den tar du også .
    Knus og dejlig dag til dig .


    Mange tak søde Linda for det du skriver her, det blev jeg meget glad for. Du har helt ret, det må være op til den enkelte, om jeg er den bedste, jeg er glad for, at jeg er det for dig.
    Knus og i lige måde
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var godt du så den, jeg kunne altså heller ikke forstå hvor den blev af.
      Knus og god weekend til jer derover på Øen.

      Slet
    2. Ja heldigvis var den på mailen, den var da for god til at blive væk :) Tak for den.
      Knus og god weekend.

      Slet
  3. Wow, det er imponerende flot gået. Den flittigste blogger er du suverænt; og helt ringe kan det jo ikke være med så mange, der følger med - for nu at sige det på jydsk :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie
      Ja flittig er jeg i hvert fald, tak for det jyske islet, det holder jeg meget af :) ingen overdrivelser, fedt. Sådan skal det være :)

      Slet
  4. Mina gratulationer Lisbeth! Det är du verkligen värd för all den tid och möda du lägger ner på din blogg!

    Grattis och en jättekram från mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Gunilla.
      Ja jeg bruger meget tid på bloggen.
      Tak og kram tilbage

      Slet
  5. Hej Lisbeth

    Tillykke med alt sammen! Du er virkelig flittig :)
    Det er jo et godt hageland du bor i med mildt klima, så at det er mange som leser din blogg forstår jeg godt. Det er mye arbeide med en blogg,og det er jeg ikke sikker på om alle forstår hvor mye det faktisk er. Det er mange timer du nedlegger!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak for det, ja jeg bruger en del tid på at blogge.
      Her er noget mildere end hos jer, de fleste har jeg lokket til gennem facebook, der er jo mange grupper ved du.
      Klem

      Slet
  6. Hej Lisbeth

    Og nu er du allerede 1000 over millionen - Tillykke med det!
    Ja du er nok Danmarks mest stabile og ihærdige haveblogger!

    Alletiders med de 3 orange azaleer - golden Eagle ser umiddelbart lækrest ud?

    Ha en dejlig rekordaften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Tak for det. Ja det går godt nok stærkt, i formiddags gik det ikke så stærkt, men jeg fulgte nøje med, så jeg kunne se, når det skete :)
      Ja de er lækre de orange azalier, de er så fine lige inden udspring med kun nogle få blomster.
      Jo tak og i lige måde

      Slet
  7. Tillykke med millionen.Du er rigtig flittig og du viser altid flotte fotos både fra din have,men også fra den dejlige natur på Samsø.
    Jeg hæfter mig specielt ved de utroligt flotte orangefarvede,løvfældende surbundsplanter.Er det Azalie?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise
      Tak skal du have, jeg er glad for at høre, at du kan lide mine billeder fra haven og fra øen.
      Ja de orange er det man i gamle dage betegnede som Azalie, i dag er det hele rhododendron, men disse fælder løvet om efteråret.

      Slet
  8. Tillykke med det runde besøgstal, det er da helt overvældende, men opbygget med mere og mere intensitet - de første år var der ikke så mange indlæg fra din hånd og nok heller ikke så mange besøgende.
    Du laver skønne indlæg med dejlige billeder og krydrer med naturen omkring jer og lidt hunde og spændende fugle indimellem og så er du meget omhyggelig med at svare hver enkelte kommentarfeltet, det tror jeg at mange sætter pris på.
    Vi ser frem til mange år endnu 😊
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Tak for det, ja det er overvældende, og jeg har kæmpet for det med mine mange billeder og mine mange kommentarer. Nej de første år gik det trøvt med besøgende på bloggen. Det er nok facebook som virkelig har givet noget.
      Jeg prøver at sætte forskellige billeder ind, så der er lidt for en hver smag.
      Ja jeg holder nok ikke lige op :)
      Knus

      Slet
  9. Tillykke med den runde dag ��

    Kh, Karen om

    SvarSlet
  10. Det er da godt nok en masse sidevisninger, men du er også flittig, så titlen som den mest flittige haveblogger er helt sikkert din. Det med at være den bedste, afhænge jo af hvilke kriterier man går ud fra, så det er jo svært at afgøre, men med de mange visninger tyder da på at du laver noget, vi har lyst til, at se og læse.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja det er rigtig mange sidevisninger, men jeg laver jo også mange indlæg og har mange billede. Der er heldigvis andre end mig, der blogger hver dag, pyt med om jeg er den bedste, men folk vil åbenbart gerne se det jeg viser.
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  11. Hej Lisbeth
    Tillykke med millionen :-) måske du skulle købe en LOTTO nu der er gang i de store tal. Det er nu velfortjent så flittig du er med kameraet og på tasterne. Altid en flok flotte billeder så der er jo en masse for dem der bare vil kigge billeder.
    De orange Rhodoer er super flotte og lyser gevaldigt op. Dem har jeg ikke set i blomst, så jeg skal vidst lidt senere på rhodo besøg end første gang. Det var vidst sidst i maj. Lemon Cloud er nu favoritten, den er bare så fin der rundt om stenen, men den skulle bare blomstre en anelse senere så ville det være helt perfekt.
    Ja det kan nok ikke vare så længe inden vi skal ud og klippe de gamle blade af påskeklokkerne. Det plejer at være første opgave i haven her hos mig.
    Hvor er det sidste billede smukt.
    Ja nu blev det så tøvejr men det blev det nu ikke varmere af så jeg forstår nu godt at hundeturen ikke blev så lang. Håber hundene har tilgivet jer :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Tak for det, jeg lader Bent om Lotto kuponerne, jeg vinder hver gang, fordi jeg ikke spiller :) Ja billeder er der nok af her på bloggen.
      Ja så må I komme lidt senere, så I kan se de orange rhodoer i blomst. Ja det var nok bedre, hvis Lemon Cloud blomstrede lidt senere.
      Det er et stort arbejde med bladklipning af påskeklokkerne, jeg tager lidt ad gangen. Hvis de ikke har blomster at se endnu, bliver de bare væk for mig.
      Nej med den vind er det ikke blevet varmere, selvom vi har fået plusgrader. Ja vi er tilgivet, de ligger her ved siden af mig og sover :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  12. Kære Lisbeth
    Stort tillykke med millionen - det er da helt vildt flot :) Du er nu også utrolig flittig med dine udgivelser, og der er vi så rigtig mange, der har stor glæde og fornøjelse af. Det har været isnende koldt i dag, og sikkert endnu værre hos jer, der får østenvinden direkte ind fra havet. Ikke noget at sige til, at I afkortede gåturen. Smukke dybfrostbilleder igen i dag. Blandt rhodoerne er Glowing Ember og selvfølgelig Lemon Cloud dagens favoritter - især sidstnævntes måde at omfavne stenen på er jeg ret vild med :)
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære linda
      Tak for det. Ja jeg er flittig med udgivelserne, det er jo mit arbejde :) Ja det har været rigtig koldt, men jeg måtte jo ned og have billeder af bølgerne.
      De orange rhodoer er flotte, men Lemon Cloud er noget helt særligt, sådan som den gror rundt om stenen.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  13. Det er virkelig en STOR dag. Tillykke til dig og til alle os andre der ikke alene bliver forkælet med dine mange indlæg, men også får din viden, erfaringer og en masse begejstring oveni de flotte fotos.
    Flid er jo en god ting, men det er ikke nok. Der skal jo gerne være noget på hjerte og en evne til at formidle, og det er nok disse kvaliteter du bliver belønnet for.
    Håber du fortsætter mod den næste million med uformindsket begejstring!

    Mange hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er en stor dag. Tak for det og for dine søde ord.
      Jeg skal nok fortsætte, jeg kan jo ikke svigte mine læsere :)
      Hilsen og tak Lisbeth

      Slet
  14. Stort tillykke til Danmarks flittigste haveblogger! Og du er jo allerede rigtig godt på vej mod næste million! Jeg sætter rigtig stor pris på dine indlæg med de mange billeder og især på, at du altid svarer på kommentarerne - det gør din blog levende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Aase
      Ja det går da noget hurtigt. Det glæder mig at høre, at du kan lide indlæg, billeder og blog. Jeg vil gerne have en levende blog :)

      Slet
  15. Kæmpe stort tillykke. Det er en ret stor begivenhed syntes jeg.
    Det varer godt nok længe inden jeg når der til.
    Ja du er nok den mest aktive blogger jeg kender. Godt gået.

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Tak skal du have, ja det er en stor begivenhed. Men jeg tror nu, at facebook hjælper godt til, da jeg deler mine indlæg i mange grupper der.
      Men ja aktiv med at blogge er jeg :)
      Knus
      Lisbeth

      Slet
  16. Kære Lisbeth.
    Ja du er ikke kommet sovende til det 1 mill det er sgu meget godt gået, og stadig med noget på hjertet og billederne vi følger med i, og her hvor opmærksomheden henledes på hvad der blomstre lige nu. Det er faktisk et meget vigtigt bidrag, så bliv ved med det.
    Jeg sætter meget pris på dine altid kommentarer hos mig, og ved at du følger med.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Henrik
      Nej det har du ret i, jeg er godt tilfreds. Jeg går altid og brygger på et nyt indlæg og finder nye billeder. Jeg fortsætte lidt endnu og er glad for, at I synes om mine indlæg.
      Det kan du tro, jeg gør.
      Vh
      Lisbeth

      Slet
  17. Tillykke med millionen Lisbeth.
    Det er forståeligt med så mange visninger. Du holder hjulene igang, og er også flittig kommentator. :)

    kh. Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Susanne
      Jeg gør, hvad jeg kan, det er så kedeligt, hvis ingen vil kommentere hos en.
      Kh Lisbeth

      Slet