onsdag den 9. maj 2018

Åben have i aften 9.5.

Der er så smukt i haven nu, derfor har jeg besluttet at invitere øboere og hvem der ellers må være på øen til åben have fra kl. 19-20.30. Der er rigtig meget at se på, incl. de fine gule mælkebøtter. :) Men blomstrende rhododendron er der mange af. Kom frisk, hvis du har lyst.
 morgen
og aften
og aften
 Acer
 Bronzeblad/Rodgersia
 Duftsnebolle/Viburnum burkwoodii dufter fantastisk i haven nu
 Fritillaria Elvesii
 Geum Mai Tai
 kvædeblomster
Lyngfloks i ørkenbedet
Rhododendron:
 R. ambiguum hybrid
 R. Azurika
 R. Blanka
 R. Crane
 R. Double Dots
 R. Hammer Blue
 R. metternichii micrantum
 R. Nancy Evans
 R. orbiculare
 R. Princesse Maxima, læg mærke til de ekstra skørter på blomsten
 R. Ramapo
 R. Sapporo
 R. schlippenbachii
 R. Simona
 R. Split up
 R. Tholasma
R. yunnanense
jo der er masser at se på, hvis man er haveinteresseret
Flotte tulipaner er der også.
Kom frisk, jeg er sikker på, at mange af mine læsere, som ikke bor på øen, ville elske en tur i Høneballehaven :)
Fortsat god dag

20 kommentarer:

  1. Kære Lisbeth
    Jeg ville bestemt elske en tur i din have i aften, men det kan vist ikke rigtig hænge sammen 😊 I hvert fald får dem, der kommer, en helt fantastisk oplevelse med mange skønne rhodoer - det er da nærmest en eksplosion lige nu 😊 Desuden har du jo så mange andre skønne ting, som kan fornøje synet hos de heldige, der lægger vejen forbi - jeg nød i hvertfald at være med her - tak for dejlige billeder og hav en rigtig god og velbesøgt aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja og jeg ville elske at få besøg af dig, men du er lidt for langt væk. Der er bestemt meget at se på, så må vi se, om der kommer nogle forbi.
      Selv tak - nu må vi se :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Ja jeg ville også elske sådan et aften besøg hos dig, men der er også lige langt nok til et spontant besøg :-) jeg kommer jo også lige om snart så jeg kan godt styre misundelsen, nej ikke helt :-) på dem som kommer og ser alle de flotte Rhodoer og alt det andet smukke haven også har at byde på.
    Lyngphloxene er så fine. De blomstrer også fint her, derimod er der ikke blomster i Tai Mai.
    Dagens rhodo må være Princesse Maxima.
    En rigtig dejlig aften til dig, håber at mange lægger vejen forbi.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja du ville også nyde det, heldigvis lægger både du og Linda vejen forbi på et andet tidspunkt, det er jeg glad for, og I kommer langvejs fra for at se herlighederne :)
      Du skal ikke være bekymret for, at alle rhodoerne er sprunget ud, de mørke kommer til sidst og alle de løvfældende velduftende :)
      Jeg har også kun set en enkelt blomst i Mai Tai endnu. Ja Maxima er så fin med skørter.
      Tak for det og i lige måde, ja vi får se, hvor mange, der kommer forbi.
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Jeg ser flere av de som jeg hentet i går :)
    Double Dots er en av de :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Det lyder godt.
      Jeg troede faktisk ikke, at han havde Double Dots, det var godt at høre, jeg kender en, der gerne vil have den.
      Klem

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Det er da et super fint initiativ! Men hvordan opdager de lokale det - fb?
    Imponerende som varmen og solen har fået det hele i blomst, rhodoerne er vel en del før sidste år, men hvordan merd årene før?
    Og vi fik den første Huisman - og Marit nappede den også ser jeg:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det synes jeg også. Jeg har annonceret det på fb i flere Samsø grupper, der kom kun 2, nej det har ikke den store interesse, selvom flere havde set opslaget.
      Ja det går utroligt hurtigt - fra morgen til aften sker der en masse, der er 9 igen i dag, der er kommet i blomst og mange viser farver.
      Der er to Huisman i indlægget i dag, den anden er Princess Maxima. Godt der var en til Marit :)
      Tak i lige måde

      Slet
  5. Super ide, Lisbeth, og der er da virkelig noget at se :-) Jeg håber, at mange finder vej til dit paradis.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det synes jeg også, men der kom to, sådan er det herovre. Jeg bliver lige skuffet hver gang, for ja der er noget at se, der er faktisk temmelig meget.
      Kh Lisbeth

      Slet
  6. Jeg var litt spent på hvordan det hadde gått. Flott initiativ! mye å se hos deg nå. Men er det ikke noe som heter: ingen blir profet i sin egen hjemby... De har virkelig gått glipp av mye.
    Ha det godt/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eirin
      Tak ja der er nok at se på, men måske er det sådan, at det der ligger tættest på, er det ikke nødvendigt at se. Nu har de i hvert fald haft chancen, men ja de gik glip af rigtig meget.
      Tak i lige måde

      Slet
  7. Forhåbentligt kom der nogle samsinger, som ville benytte den skønne aften til en haverundtur blandt alle dine rhododendron.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja man forstår det ikke, men der kom kun 2, sådan er det, det der er tættest på, skal man ikke se. Vejret var fantastisk til det.

      Slet
  8. Herligt med sådan en spontanitet, elsker den slags. Håber i hyggede jer stort med den der dukkede op i jeres vidunderlige have.
    Kæmpe knuser til dig fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja idéen var der ikke noget i vejen med. Men jeg hyggede mig da med det par, der heldigvis kom. De har set det før, og ved at der er noget at komme efter.
      Kæmpe knuser retur

      Slet
  9. Hello dear Lisbeth,
    Your hart must jump when you walk into your lovely garden with al these beautiful flowers around you.
    Have a wonderful day.
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. Helo dear Marijke
      I really enjoy walking in the garden, there are a lot of flowering now. I wish you could come and see it.
      Wondorful evening to you
      Rosehugs Lisbeth

      Slet
  10. Ærgerligt at der kun kom to - jeg skulle lige have været lidt tættere på 😊
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja meget - rigtig mange af blogvennerne ville have taget mod tilbuddet med kyshånd, hvis I havde været i nærheden :)
      Knus

      Slet